Pagina instellingen

Tekstgrootte

  • Home
  • contact
  • Onze school
    • Onze visie
    • De zorg
    • Leerlingdossier
    • Zorg op maat
    • Sfeer en veiligheid
    • Ondersteuning voor uw kind
    • Eco school
    • Plannen
  • Praktische informatie
    • Schooltijden
    • Schoolkalender
    • Bieb op school
    • Kinderzwerfboek
    • Schoolwijzer
    • Schoolgids
    • Gezonde traktaties
  • Brede school
    • Tussenschoolse opvang
    • PsychoMotorische remedial teaching
    • Peuters
    • Voor- naschoolse opvang
    • Logopedie
    • GGD
    • Activiteitenplein
  • Ouders
    • Social schools
    • MR
    • Ouderbijdrage
    • Verzuim/ leerplicht
    • Protocollen
    • Ouderraad
SOOS website (school info te vinden onder 'Brede school'.
KION
Bindkracht10
Wordt nog gevuld...

MR

MR

De medezeggenschapsraad (MR) bestaat uit vertegenwoordigers van personeel, ouders en leerlingen op school. Zij praten en denken mee over het schoolbeleid. Een MR op school is wettelijk verplicht.

Wie zitten er in de MR? De medezeggenschapsraad (MR) denkt mee over belangrijke zaken op school, zoals hoeveel geld waar naartoe gaat, wat de schooltijden zijn en wat er in het schoolplan moet komen te staan. In de MR zitten personeelsleden, ouders en in het voortgezet onderwijs ook leerlingen. Deze leden worden door middel van verkiezingen gekozen en vertegenwoordigen dus hun achterban.

Een MR bestaat uit minstens vier leden. In het medezeggenschapsreglement, zie hieronder, is het precieze omvang afgesproken. Er is sprake van een gelijke verdeling tussen personeel aan de ene kant en ouders/leerlingen aan de andere kant.

Wat zijn de rollen van de MR? De MR heeft een drietal rollen waar invulling aan gegeven moet worden: een controlerende, een vertegenwoordigende en een initiatiefrijke rol. Het is van belang dat de MR intern afspraken maakt over wie het meest bij welke rol ‘past’ en daarom het beste taken kan uitvoeren die in lijn liggen met die rol. Zo kan het ene MR-lid zich focussen op de communicatie vanuit de MR, terwijl de ander zich meer inhoudelijk met bepaalde thema’s bezighoudt.

Een controlerende rol houdt in dat de MR het bevoegd gezag controleert op gevoerd beleid. Bij de vertegenwoordigende rol kan worden gedacht aan het verzenden van informatie over de activiteiten van de MR richting de achterban en ook het ophalen van informatie van de achterban. Een initiatiefrijke MR wacht niet alleen tot het bevoegd gezag met voorstellen komt, maar doorrot ook zelf voorstellen voor beter schoolbeleid.

Wat zijn de rechten van de MR? De MR heeft vijf rechten: het recht op overleg, het initiatiefrecht, het informatierecht, het adviesrecht en het instemmingsrecht. Deze rechten zijn verankerd in de Wet medezeggenschap op scholen (WMS) en zijn in principe voor elke school hetzelfde. Het is de verantwoordelijkheid van de schoolleiding dat de MR gebruik kan maken van zijn rechten.

MR-reglement

De leden van de MR zijn:

Ayla Ozturk                   ouder (voorzitter) 
Matthijs Thijssen         leerkracht (secretaris)

Sabine Scherpenborgouder
Chantal Uijen                  leerkracht

Heeft u vragen of opmerkingen, dan kunt u één van ons aanspreken of mailen naar  mr.prinsmauritsschoolnijmegen@gmail.com

notulen 27 november 2019
notulen 28 september 2021
notulen 9 november 2021
notulen 26 januari 2022
notulen 15 maart 2022
notulen 10 mei 2022
notulen 14 juni 2022
notulen 21 juni 2022
notulen 26 september 2022
notulen 24 november 2022
notulen 19 december 2022
notulen 19 januari 2023
notulen 25 januari 2023
Jaarverslag MR 2021-2022

Heb je een vraag?

Zwanenveld 25-24
6538 NK Nijmegen

postbus 38127
6503 AC Nijmegen

024 3442331
directie.prins-mauritsschool@conexus.nu
Schoolleider: Tineke Deunk

Links

Privacy Regelement
Reglement cameratoezicht
Privacyverklaring
Cookies

Basisschool Prins Maurits valt onder het bevoegd gezag van Stichting Conexus.

  • Privacy statement

    Privacyreglement
    Reglement cameratoezicht
    Privacyverklaring
    Cookies

  • Cookie statement
  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools

Modal title